What's up?

  • run

    HOME

Locapure Mosquito Repellent Gel boleh halau nyamuk. Berkesan ke?


Memandangkan kat rumah aku ni asyik hujan, jadi kawasan sekitar memang jadi tempat pembiakan nyamuk lah. Pantang ada takungan air sikit. Mula lah puak-puak diorang beranak pinak.

Mula-mula aku guna ubat nyamuk old school. Ubat nyamuk lingkar yang bersasap tu. Tapi bau asap tu kuat sangat, aku letak kat luar rumah tepi tingkap.


Masa aku scroll Shopee, aku jumpa lah satu ubat nyamuk ni. Jenis gel. Bedasarkan description, ubat nyamuk jenis ni tak merbahayakan kesihatan even untuk bayi. 100% natural product. Betul ke?



Aku pun beli lah sebijik. Nak test. Bau gel tu wangi macam bau serai. Bila tengok ramuan, memang ada serai pun. Tekstur gel ni macam Ambi Pur. Aku letak dalam bilik dan memang boleh tengok keberkesanannya. Nyamuk dah kurang masuk dalam bilik.



Bila waktu siang, botol gel ni boleh tutup dan aku buka semula penutup bila waktu malam. Dapat jimat. Aku guna tak sampai sebulan. Tapi bagi aku, gel ni memang mujarab untuk kurangkan kehadiran nyamuk dalam bilik.

0 comment (s):

Post a comment

Sila komen, kerana komenmu begitu berharga.