What's up?

  • run

    HOME

Sejuta Cinta (OST Sejuta Cinta Marshanda) - Marshanda


Sudah memang sudah
Perjalanan cinta berakhir sudah
Engkau pergi 'tuk selamanya
'tuk selamanya

Mungkin ini sudah suratan
Engkau dan diriku tak bisa bertahan
Mungkin ini sudah suratan
Sudah suratan

Jangan kau pergi untuk meninggalkan aku
Aku di sini dengan sejuta cinta untukmu
Jangan kau pergi untuk melupakan aku
Aku menangis karena hidup tanpa dirimu

Sudah memang sudah
Perjalanan cinta berakhir sudah
Engkau pergi 'tuk selamanya
'tuk selamanya

Jangan kau pergi untuk meninggalkan aku
Aku di sini dengan sejuta cinta untukmu
Jangan kau pergi untuk melupakan aku
Aku menangis karena hidup tanpamu

Jangan kau pergi untuk meninggalkan aku
Aku di sini dengan sejuta cinta untukmu
Jangan (kau pergi untuk meninggalkan aku)
Aku (di sini dengan sejuta cinta untukmu)
Jangan (kau pergi untuk meninggalkan aku)
Aku (di sini dengan sejuta cinta untukmu)

Sudah berakhir sudah

**********


Ulasan
: Antara sinetron Indonesia yang paling lama aku tengok. Aku ingat lagi tahun 2011. Start tengok masa cuti semester pertama kat rumah. Masuk je pukul 2 petang, mesti akan bukak TV3. Tak pernah missed. Mak aku paling excited tengok.

Kisah Marshanda yang selalu bernasib malang. Bila nak kecapi kebahagiaan, ada je halangan. Bila jadi orang baik ni, ramai yang tak suka. Tapi dia tetap cekal teruskan kehidupan.

Habis cuti sem, terpaksa aku balik semula ke universiti. Bilik TV ada je kat sebelah bilik aku. Tapi jarang dapat tengok cerita ni. Asal petang je ada kelas. Dulu phone biasa je. Sony Ericsson W302. Tak boleh nak layan YouTube pun. So, banyak lah tinggal episod.


Paling tak boleh blah, waktu takde kelas, bersemangat aku join sekaki dengan mak cik-mak cik cleaner tengok cerita ni. Tapi tetap tak habis tengok. Tak tahu ending macam mana. Harap lepas ni ada lah masa nak layan semula cerita-cerita yang tak habis tengok.

8 comment (s):

  1. Dia orang ni dulu, couple kan. Sejuta Cinta Marshanda saya tak tengok. Tapi, Benci Bilang Cinta tengok. Best jugak. Dah habis tengok kat tv, layan kat youtube pulak. Hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Diorang pernah couple. Benci Bilang Cinta memang belum tengok lagi.

      Delete
  2. Lagu favorite ni zaman layan drama indonesia.

    ReplyDelete
  3. Tak pernah dengar kot lagu ni. Mungkin sebab jarang tengok cerita Indo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu-dulu je selalu tengok sinetron. Sekarang dah kurang sebab panjang sangat siri.

      Delete
  4. oh tak pernah pula tengok sinetron ini. kalau 2011, ni zaman tak tengok tv sebab duk asrama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Sama lah. Bila kat asrama jarang tengok TV.

      Delete

Sila komen, kerana komenmu begitu berharga.