What's up?

  • run

    HOME

Self lockdown. Elak jangkiti, elak dijangkiti.


Antara cara mudah yang boleh kita praktik. Keluar rumah bila ada urusan penting sahaja. Selain tu, tak payah gedik nak jalan-jalan cari makan bagai. Tak payah keluar bersiar-siar atau joging konon nak hilangkan stress terperuk dalam rumah.

Kat luar sana bertebaran penyakit. Kenapa pilih nak berkawan dengan penyakit tu? Walaupun dah divaksin, tetap kena jaga diri, jaga SOP. Jangan sebab kita, orang lain merana.

20 comment (s):

  1. Isi minyak sampai penuh nak pergi mana? Hihi

    ReplyDelete
  2. Lockdown kali kedua . Harap2 kes dapat menurun dengan mendadak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian kepada mereka yang terkesan seperti peniaga kecil-kecilan. Hilang punca pendapatan. Harap kerajaan bagi bantuan kepada mereka.

      Delete
  3. Stay safe semua.. Harap dapat kontrol diri dr terkluar 😁

    ReplyDelete
  4. Kita kena terus jaga diri dan insan-insan tersayang. Moga dengan lockdown ni akan dapat bendung penularan wabak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harapnya menjadi lah. Jangan bila kes menurun, terus benarkan rentas negeri.

      Delete
  5. kita semua kena kental. sakit hati tengok jalan dah mulai sesak menjelang lockdown ni..haih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann. Sama lah. Semua sibuk nak chow balik.

      Delete
  6. Moga lepas ni keadaan akan jadi lebih baik. Sementara kita semua duduk di rumah ni, cuba untuk penuhkan masa dengan aktiviti bermanfaat bersama keluarga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti semua pandang-pandang jeling-jeling. 😆

      Delete
  7. Yang penting diri tu rasa nak gi sekeh sekeh je kepala dorang semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann. Semua menggelabah macam tak pernah rasai lockdown sebelum ni.

      Delete
  8. kesian mereka yang gaji hari la... yang gaji bulan... gaji onz walaupu tak masuk opis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Mereka yang makan gaji hari sangat-sangat terkesan.

      Delete
  9. Tengah lakukannya sejak raya haritu :)

    ReplyDelete

Sila komen, kerana komenmu begitu berharga.