Padu. Ayu Damit memang jadi benchmark untuk konsert malam tadi.


Konsert GV7 minggu 9 yakni separuh akhir tadi memang letops! Rata-rata peserta memang bagi persaingan sengit. Wow? Bagi aku sebagai penonton ni, persembahan Ayu Damit paling perfect. Bukan minggu ni je, tapi secara keseluruhan GV7 ni.

No time to die.

Malam tadi, peserta kena nyanyi 2 lagu. Lagu pertama tema international dan lagu kedua tu based on Malaysia. Seriously, persembahan Ayu Damit memang wow! Lagu pertama dia nyanyi lagu Dia (Sheila Majid). Kena dengan suara dia. Tapi bila dia start nyanyi lagu kedua, Skyfall, memang padu. Sangat perfect dengan tone suara dia.


Peserta lain? Kalau recap, hanya Oja yang sampai benchmark yang Ayu Damit buat. Cuma lagu-lagu Oja kurang sesuai untuk pertandingan. Ada lagu yang sesuai untuk pertandingan, ada lagu yang tak sesuai. Tapi dari segi persembahan, Oja memang wow, setaraf dengan persembahan Ayu Damit. Tapi tu lah. Ayu Damit dari dulu lagi underrated. Masih ramai lagi especially BBNU tak kenal lagi dia siapa. Harap lepas ni Ayu Damit akan lebih dikenali oleh semua.

Post a Comment

0 Comments