What's up?

  • run

    HOME

Ku Genggam Kunci Syurga. Telefilem menarik sempena Aidiladha 2021.


Judul: Ku Genggam Kunci Syurga
Waktu siaran: Selasa, 20 Julai 2021, 10.00 pagi - 12.00 tengah hari
Siaran TV: TV1
Pengarah: Ejump Zahir
Produksi: Megapine (M) Sdn. Bhd.
Pelakon: Amar Asyraf, Eyfa, Jalil Hamid, Ungku Hariz, Z. Zamri, Adrianna Qasmia, Zalfa Zin dan Nazia Mustafar

Sinopsis

Awe yang dilahirkan sebagai anak autisme, dijadikan anak angkat oleh pasangan suami isteri. Awe ni dibesarkan ibarat anak diorang sendiri, penuh dengan kasih sayang yang tak berkesudahan. Tapi bila mak Awe meninggal dunia dan ayah dia jadi Alzheimer, hidup Awe berubah. Walapun sedih, dia tetap nak jaga ayah dia sendiri.

Dalam masa sama, Rizal nekad berhenti kerja sebab nak jaga ayah dan adik angkat dia, Awe. Abang dia, Ridwan and kakak ipar dia pulak tamakkan harta pusaka. Konflik berlaku bila diorang berebut harta pusaka tu.





9 comment (s):

  1. Selamat hari raya Aidiladha. Maaf zahir batin. Semoga berbahagia di samping keluarga tersayang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya! Terima kasih. Semoga sihat selalu di samping keluarga.

      Delete
  2. Ingat naim daniel tadi rupanya suami jihan muse.
    Apa apa pun, selamat hari raya aidiladha!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah, tengok gmbar mcm naim daniel... salam raya korban BK!

      Delete
    2. Selamat hari raya!

      Mesti ingat cerita naim jadi OKU tu kan. 😅

      Delete
  3. Mesti sedih ceritanya ni. Pelakon pun hebat hebat tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Memang pelakon hebat-hebat tu. Jalil Hamid kalau ada, kalau bukan lawak, memang sedih lah jawabnya.

      Delete
  4. Akak layan cerita ni la semalam. Mati dia. Pandai kambing dia berlakon. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang cerita penuh dengan pengajaran untuk diteladani.

      Delete

Sila komen, kerana komenmu begitu berharga.