What's up?

  • run

    HOME

Emas Paralimpik Tokyo 2020 pertama Malaysia.


Pagi ni, sebiji pingat emas dihadiahkan oleh atlet angkat berat iaitu Bonnie Bunyau Gustin dalam sukan angkat berat kategori lelaki bawah 72 kg. Selain tu, kemenangan emas ni telah pecahkan rekod Paralimpik 228 kg (rekod sebelum ni 227 kg dipegang atlet Iraq dalam Paralimpik 2016 Rio).


Tahniah buat beliau dan team para Malaysia. Semoga kejayaan kali ni akan jadi titik tolak permulaan banyak lagi kemenangan dalam acara sukan kat sana.

#DemiMalaysia #GanbatteMalaysia #KamiLuarBiasa 💪

10 comment (s):

  1. wah mcm tu he eh diorang angkat??? ala rugi nya tak tgk hehe pape pun tahniah Bonnie!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lah. Takpe dalam YouTube boleh ulang semula.

      Delete
  2. Tahniah bonnie! Berbisa sungguh! Orang cakap, kecil kecil cili api hehehe.

    ReplyDelete
  3. Tahniah Bonnie! Semoga dapat jadi pemangkin semangat atlet lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Harapnya macam tu lah. Semoga terus cemerlang kat sana.

      Delete
  4. Tahniah Bonnie Bunyau Gustin.. malaysia boleh

    ReplyDelete

Sila komen, kerana komenmu begitu berharga.